آموزش حوزه مالی
زمان مطالعه : ۱۵ دقیقه

صفر تا صد اظهارنامه ارزش افزوده جدید

اظهارنامه ارزش افزوده-مالیات

مطابق بخشنامه اداره مالیات در رابطه با اظهار نامه ارزش افزوده جدید

نظر به اینکه در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ برای اولین بار و در اجرای ماده ۳ قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ،اطلاعات مربوط به صورت حساب های الکترونیکی در اظهارنامه پیش فرض درج شده است و مودیان محترم مالیاتی می توانند با ویرایش و یا ثبت اطلاعات مربوط به خریدها و فروش هایی که صورتحساب آن ها را در سامانه مودیان صادر نشده است ، اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم سال ۱۴۰۲(زمستان ۱۴۰۲) خود را تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳ مسترد نمایند.

عناوین اصلی

صفر تا صد اظهارنامه ارزش افزوده جدید

نحوه تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده مبتنی بر سامانه مودیان:

در رابطه با خریدها و فروش های نسیه در ارائه اظهارنامه ارزش افزوده جدید در اجرای ماده ۳قانون تسهیل تکالیف مودیان ، این نکته را باید در نظر داشت که چنانچه خرید یا فروش نسیه بوده ولی در پایان همان فصل مهلت تسویه سر برسد این خرید یا فروش نقدی محاسبه می شود.

ولی آن بخش از خریدها یا فروش ها که مهلت پرداخت نسیه آن ها خارج از فصل مورد نظر باشد از مبلغ پرداخت یا اعتبار مالیات ارزش افزوده کسر می گردد.

لازم به ذکر است مشخص شدن این که خرید یا فروش نقد یا نسیه باشد ملاک ثبت در سامانه فروشگاهی مودیان می باشد.

مودیان موظف هستند در هنگام ثبت و تائید فاکتورهای خرید یا فروش در سامانه مودیان طریقه پرداخت و دریافت مبالغ (نقد یا نسیه) را مشخص نموده که فرایند با لینک شدن به اظهارنامه ارزش افزوده جدید مراحل را برای مودیان تسهیل نموده است.

اظهارنامه ارزش افزوده

ویدئو آموزشی سامانه مودیان

آخرین مقالات
پرسش و پاسخ
نظر و یا هر سوالی در خصوص مقاله " صفر تا صد اظهارنامه ارزش افزوده جدید " دارید مطرح کنید تا پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *